Ma seronok cite tentang dlu2..mase kat kg die dlu ramai wat marhaban. Dtg ramai2..tp sekarang da xde..adat tu dah berkurangan.mgkin di tempat2 lain masih ade tp lau kt tmpt aku.mmg xdolah..

Then aku pun cite la kat die satu cite yg xpernah aku cite kat die.aku ngn adik je tau.hehe..

Dulu mase duduk kt Johor..aku ngn adik smbg belajar ngaji dgn en.A dr sekolah ma..kat taman tu ade dua org yg mengajar mengaji..en.A dan en.B..en.B ni..ramai pelajar die..xnak amek aku sbb kami org luar..kawan2 aku semua la ngaji ngn die.aku ngn adik jela ngaji ngn en.A..then lepas raya..diorg wat marhaban.dulu mane la aku tau marhaban ni bende..aku pikir leh join mcmtu je.aku pun dtg la ngn adik sbb kwn aku ajak..loh..upe2 ye..marhaban tu..tok budak2 en.B je..kesian kwn2 aku dgn aku2 kene mara ngn en.B..terngiang kate2 die mase tu..aku da ckp besar utk fhm makna die.tp aku ikut je la tuk satu dua rumah sbb na tau sgt marhaban tu ape..then sbb xthn kene sindir..aku balik jela ..bile ma tye nape balik awal..aku ckp letih..itu la pengalaman aku yg pertama..sedih tkt dan kecewa..then bile aku balik raya kt pekan..aku ikut kwn aku marhaban..ustaz depa xkesah.kate die..lagi ramai org muda dan budak2 ikut dan belajar bende2 mcm ni.lagi bagus..xkan na harap org tua je yg buat..so pengalaman ke dua itu yg terbaek..itu jela aku cite kt ma aku.

Conclusion: xkire dr mana kecil mana berbeza cara..yang sama itu agama dan ilmu..

posted from Bloggeroid

Comments

Popular Posts