alhamdulillah
Doc akhir nya setuju dengan permintaan aku untuk buat part time master ni
aku dah na give up dengan financial ni,
claim berbulan2 tapi still tak dapat2..
last aku fed up,deffer n part time.

lama aku tak update tentang life..
Alhamdulillah, dalam tengah stress dengan study, kitorang masih lagi aktif dengan bussiness online, mmc.my
dari kecik2, sekarang alhamdulillah makin okay.
untung tak untung?
biasalah nama pun bisnes, ada masa untung kaw2, ada masa, cukup2 balik modal
jual time pesta konvo upm, karnival mega raya, and akan datang insyaAllah tahun depan grand sikit event dia. So memang process kumpul modal untuk stock, untuk ke sana. Moga mudah lah
Aku salute jugak orang bisnes buat baju sendiri, mahal kot modal, kitorang nak mereput mencarik tailor untuk shawl, kain yang terbaik untuk shawl. Kesana kesini pening2. Bukan senang tau
awal2 lagi kitorang almost rugi bile tailor jahit shawl kitorang cincai, potong kain senget, pendek, singkat, tag tercabut, lambat gile pula tu..rase nak nangis..
customer?haha biasalah, manusia ni banyak ragam..ada yang best gile na deal, ade yg rase mcm adoi ill mannered giler.Tapi, bak kata Dr Bimo time SKAM tu, no regret, no whining, just accept it and see the best out of it.
Well, momo, jessie, piyoung, abu..semua dah tak ada. Nangis banyak kali jugak aku bile teringat diorang ni, esp momo dgn abu, Abu before mati, she's extremely clingy with me. Its so not her. nak tidur kat aku,atas aku, duduk sebelah aku, aku pegi sana sini dalam rumah, dia ikut je, last2 takde dah. =(((
Momo, aku last tinggal dia kat rumah, sihat walafiat, melompat kemain, manja bese lah kan. Sekali next weekend tengok2 dah xda, nangis lagi..Dok dengar lagu dari henset lama, terkeluar puak recording momo barking time baby dulu, haaa nangis gile2 la. Rindu yelah
la ni, tinggai la, si Mojo, twin, Johny & rara, and last twin dari Momo, before dia mati, Mojo pregnant dah, tak sempat Momo tgok baby dia, Che Mad dgn Minachi, ey comel gile, tah nape tetibe instead of dark grey, diorang ni almost silver white colored. Sekarang semua duduk dengan aku, since dah duduk single room ni, senang sikit.
Life, in 2015 ni? i would say, it start roughly earlier of the year. Cried a lot, stressed a lot until my weight drop to 32..i am so skinny that time, until all my jeans need to be altered, sekarang gemuk balik, rase kene beli jeans baru sebab rase tak muat amat haha kesana kesini untuk bisnes, tolong orang buat bisnes, it is rough..but for now, i would say, its getting better day by day, at least for now, and i really hope 2016 will be brighter year ahead. Amin2
Eli now, is the new Eli, she's bertudung now, I am the most excited person, I keep buying her new scarf until Syafna said, you never do that to me. So now, nasib baik aku tauke tudung, so ada untuk Syafna, ade untuk Eli ade untuk Ma.
2015 ni macam2 cerita dia, rasa mcm sekejap je berlalu, tapi kenangan, mcm bertahun2.
kene kejar dengan anjing sampai tumpang motor orang nak pergi run sample, mamat phsyco tu again ikut and kaco aku, accident, jual roti angkat ke blok berat2 tu ( mana aku tak kurus woih), SKAM, seminars sana sini, paling win time cari mixer na buat roti, sekali mixer ye 100kg, nak naik dengan kereta aku??haha adoi, gigih kesana kesini na sewa kereta besar, tapi beli time na CNY, mmg susah la na cari kereta, dah jumpa, na pergi ambik, ya ALLAH, almost pancit tayar avanza tu hahaha, hook dia je dah sebesar lengan aku, belum lagi time na pindahkan ke bilik untuk sementara waktu until big boss datang ambik,kau bayang perempuan dua orang, na angkat bende tu, haha nasib la perkasa jugak, sampai patah kerusi beroda kitorang pinjam sebab trolley tak ada. time big boss sampai, ha akal ye, tak larat na angkat ke kereta, nasib la labmate iran aku ni ade, kuat giler die leh angkat dengan rilex, makan apa aku tak tahu lah, 100kg plus kot bende alah tu. belajar buat roti, sampai muak tengok roti, sampai dah lali kene panggil akak roti. tapi big boss pun penat jgak sebab dia yang buat sorang2 roti tu.. aku tukang amek je kat pekeliling, hantar ke kiosk,angkat ke bilik jual bilik ke bilik. Hntar ke UKM, Uniten, GMi, sampai ade part timer jugak la haha..Sama je penat ye hehe. last2 big boss stop production. Kalau ingat balik, gigih sungguh time tu. hehe
Then time puasa, berniaga kat Mega raya fest, pagi2 dah ke Shah Alam, then pukul 2 3 pagi baru balik ke UPM, sahur roti canai je kat mamak, berbuka pun duduk la tepi2 Stadium Melawati tu, beli benda ringan2 alas perut.Pastu solat, sambung niaga. Sampai hilang suara, hari 1st ayu je, lawa2 pakai, lepas tu xde ye dah, selagi selesa je pakai. Kenal orang macam2 dah. Niaga kat festival Belia pun syok walaupun untung tak banyak, booth paling jauh, tersorok, orang pun tak datang..haha.. nasib uncle Amir datang bawak KJ dgn wife datang booth bagi semangat. lega la sikit. hehe tup tup dah end of the year, dah disember dah. Kejap sangat masa berlalu.
okay tidur dulu laha esok na bangun pagi2 breakfast dengan big boss.

Comments

Popular Posts