Uncle William's....

1

2

3

4

Dari aku sem 3 dok dengar je name Uncle William's Restaurant ni..
Ika la dok sebut2 die kate sedap2..
Mule2 terbayang.,oooo..mesti tempat mahal,tepi tasik ke,..ape ke...
Dalam pondok or ala2 TGIF or cafe2 yg ala2 org putih kan...
Last sem,,kebetulan g OU,Ika ajak g tempat ni..
die kate Petaling Jaya..
cari punye cari,almost 2 hours..smpai kat tempat die..
dekat S/S 26,betol2 sebelah Lincoln College..
tapi,,tempat tu da tade,,yg ade cume construction site..
aku g la tye ngn brade pakistan yg kat 7 E dkt situ,,
die kate belakang kolej ni,,
tapi..belakang kolej ni,semuaaa kedai makan cina..
so patah la balik ngn perasaan kecewa,,end up makan kat Bangsar Village..

Then,..almost terlupe ngn Uncle William ni..
Tapi,,last 2 weeks..mase kuar ramai2 ngn Yana,bf die,Ong n kwn2 diorg Zaid ,Ika semua
Tibe2 Ong ngn Zaid ni p sebut,,ckp diorg makan tmpat best kat Kelana Jaya..
UNCLE WILLIAM"S..
apa agy,,tye2 la gak,eh,kitorg semua crik ta jumpe pong..
pastu Zaid tu ckp la,,kami smua makan kat Kelana Jaya..
erkk..kitorg ckp,,eh,,PJ la..pastu bertekak la..
Last2 plan semua..last nite,,aku g ngn Ika,Yana,ngn adik aku..
Ikut direction yang Ong ngn Zaid ni bg..
Aku mcm kenal je laluan tu..
Eh,,jmpe lik Lincoln College tu,,
biar betol ni..
rupe2..
astaga..mmg betol dah tmpa kitorg g mase last sem,,and betol la ckp brader 7E tu,,
betol2 belakang kolej..
cume susun atur die,mmg nampak mcm kedai cina..
macm ne tau tu kedai ye,,bile nampak,,diorg display menu kat blackboard,,berterabur..

okay..
since aku mmg ta mkn all day..
ika da pesan,,
tempah 1 0r 2 dish,air kongsi sbb makann die dlm large kuantiti..
Ika pun tempah..Cheese nan with caramel sauce.
aku pikir mcm yg mamak wat,so ta la tempah..
then tok yana,,nasi goreng ketam (dish femes sini).
aku ngn adik aku,g kat menu tu,pilih2,,last,,decide,,
amek 2 spageti carbonara..and 2 air yogurt blueberry,tu pun da mnx yg kecik..
sekali smpai,hah,,amek kau..
air die,,mmg gelas paling besar die bg..(tapi ade yg agy besar dr kitorg yer)
carbonara die,sebesar2 and sebanyak2 ye die bg,ngn isi yang mcm2,ayam,cendawan,then few other..
nan cheese adoyai,,sedap oiiiii,,sumpah berbeda dr nan mamak,,RECOMMENDED!!!
nasi goreng ketam,,pergh sedap..
patut la die dtg,bg pinggn kosong kat kitorg,pelik aku,upe2
dish2 die mmg besar2,and mmg sesuai mkn kongsi..
mmg tak abeh la kan mkn,bungkus bawak lik
After all..aku just na ckp.,korg g la kedai ni,cube mknn diorg,,
smpan perut,bwk kawan ramai2,,share the food and duit,,sbb mknn die mahal,
tapi aku gerenti,,berbaloi ngn rase dan kuantiti makanan yg korg akan dpt,,

Comments

Maicher said…
yang first pic tu ke spaghetti carbonara?
omnomnom, nampak pon sedap kot.

p/s: bila nak blanje aku? xp
Maicher said…
yang first pic tu ke spaghetti carbonara?
omnomnom, nampak pon sedap kot.

p/s: bila nak blanje aku? xp
muyazara said…
hahaha..yups2...tu carbonara...sedap gak la weh,isi sumpah byk ,,adik aku pun xdpt abeh kan,,so share..tp lau na carbonara sedap,,g kat mid,,foodcourt die,,aku da tyr byk tmpat carbonara ni,,kat situ yg paling sdap pnh aku ser..

belanja ko,haha,ko dtg sini dlu la,g rmi2,hehe
asliner said…
syie..
kalau makan mknn yang pertama tue..
sumpah saye muak..

kite yang cheese nan tue..
i like..hehe

p/s:eh, dah lama tak dengar psl ong..hehe. kirim salam yana
muyazara said…
hehe..lina..tau2 awak xsuke yg creamy2 mcm tu,,,tp yg nan cheese tu,pergh mmg sdp lina,hehe..nty sy smpikan salam kat yana ngn ong..hehe

Popular Posts