love it!!!!!!!! tengkiu ma !!

..aku suke ..hehe...pagi tadi teman ma g keje kat nilai,bosan yang amat,so aku pun bukak blog masak2,suke2 je na tgok..seronok je kan,,then mase balik tu,ma wat option,na trus ke Sogo shoping baju raye ke ape2 or balik Seremban jln2 kat Jusco je..aku pikir2,alar da kol 3 lebih,lau g Sogo,bile na balik,so decide g Jusco S'ban 2 jela,aku pun ader niat na g sane,na g MPH beli novel TORMENT ..ta terbeli agy,walupon termasuk lam wishlist birthday aku,,hehe,,sengal giler,jalan2,then g vincci,tgok ader plain shawl,tp tgok harga,erm,,ni mahal brand je ni,letak balik,nti la aku crik lain,.hehe..then jalan2 agy,lalu kat MPH,tp mata da kat MPH,tp kaki melangkah ke kedai len,haha,ma aku la yer pasal,tibe2 die g kedai2 elektronik semua,masuk join jugak la aku,aku ader cite kat die sal pressure cooker,tye pejadah pressure cooker ni,so die tunjuk la kat aku semua,then die g kat tempat oven semua,die kata,jom beli na..aku ckp,da tu,microwave tu na cmpak mane,die kate pakai dua2 la,ta mcm semak lak dapur tu nty,bukan ye besar ngta dapur tu,haha..then aku ckp,jalan2 la dulu,masuk dlm pasaraya,tgok2 baju,tp aku ngn ma aku pikir bende same je OVEN,haha,,ta puas ati gak,,then turun kat bawah,electronic section,usha2,so we decide beli oven tu,,hehe,ta la besar mane,tp boleh la na panggang ayam sekor,cukup2 ,hehe,,asalkan puas aty,,hehe,,so leh la aku start baking!!yeayyyy,,,(aritu wat macaroon ta jd pkai microwave tu,nangis aku)..hehe..pas ni try oven lak..hehe..then g jalan2 ,beli la brg2 untuk baking,tepung semua,aku na crik pewarna warna merah,konon na wat red velvet cake la kan,ta jumpe lak,wane biru je ader,aku assume,agak ye semua org na wat RVC kot skg,so takpe la,kite wat kek bese2 jela,,try2 dulu bak kate ma,,tp siap warning agy tuh,wat yg kecik2 je sudah,nanti tader org na mkan,,sobs..memandangkan just tggl aku n die je kat uma ni,,redha jela,,try2 dulu la ea..hehe..wish me luck!!!!!

Comments

asliner said…
uit..
nak resipi macaroon..=)
huhu..orang nak beli gak oven..
tapi masih dalam perancangan..
nak baking n buat kuih raya..huhu
kat rumah hanya ada microwave je..

p/s:nak resepi tau..
muyazara said…
ina..nti kite bg link kat awak ea..byak,,hehe
muyazara said…
http://fromintankitchen.blogspot.com/2011/04/macarons-and-step-by-step.html

ina..ni recipe macaroons

Popular Posts