Us..


jarang kitorang dapat bergambar berempat,,so raye aritu aku try jugak amik,and,,yang ni je la,,one and only pic raya of us four..
raya kali ni,still macam bese...da pergi ziarah kubur,then solat sunat raya,then kemas2 rumah and da tengahari baru rumah meriah ngan saudara mara..first sekali mesti la orang ''jauh",keluarga Mak Lang dtg dulu,lau ta datang mmg pelik la kan,uma selang 4 buah rumah je dr aku,hehe,,like oweys,die bawak adik beradik die dari Sarawak,Aunty Mary and others..,Ajai ngn Epul dah start nyakat semua org.then,Mak teh satu kuarga datang ngn anak cucu,mmg penuh umah aku,and paling penat na layan cucu makteh yang nakal gile tu,hehe..dah pukul 3 lebih baru dapat kuar dari rumah,balas kunjungan diorang,balik kampung jap..g umah saudara mara lain..
Raya kedua,kami tunggu Induk yah datang sekeluarga dan makan tengahari ngn diorg..mule2 plan na tgok wayang ramai2,tapi since diorg kene balik semula ke Melaka,batalkan aja la,then malam,Ajai datang bawak kazen aku,Ateh,rupe2 na plan tgok wayang,so kitorang g la midnight movie berlima,na tgok Hantu Bonceng,tapi fullhouse,so kitorg tgok la cite Final Destination 5,boleh gile aku lau tgok cite mcm ni,haha..ngeri..
raya aku,hidup aku,ta la meriah mana,,baju raya,,pakai hari 1st je,itu pun setengah hari je,.tapi,,bila dapat berkumpul ramai2,seronok,dulu masa arwah nenek aku ada,kitorg kumpul dalam uma die,mmg seronok,bila nenek da tader,na berkumpul ramai2 1 famili besar,susah sikit,lagipun,ramai yang da berkeluarga,tapi tradisi kami berjalan mcm bese,,hehe,,dari dulu sampai sekarang,selalu ye,malam raya,bile da kumpul2,kami2 semua akan ke bandar Seremban,men bowling ramai2 dan tengok wayang,tahun ni je ta dapat men bowling,sebab ramai balik awal..and raya aku terus saja dirumah cuz aku tader kawan sangat kat Seremban,so mmg ta berjalan,bak kate Ateh,sian hidup ta meriah..na wat gimana kan,hehe

Orang Kedah ada juga yang bertanya kenapa ta balik sane tahun ni..tapi..biarlah..jauh.insyaAllah,lau ada kelapangan,kami kesana juga..ta raya sana ta bermakna kami lupa mereka,harap2 tiada la yang berfikiran begitu..manusia hati lain2..
.
p/s:adik pakai shades  saloma pagi2 raya cuz salah pakai eyeliner =D

Comments

asliner said…
eh..
adakah yuna ditepi sebelah kanan tue..hehe

salam lebaran..=)
muyazara said…
salam lebaran lina.mane ada yuna ye syg,hehe

Popular Posts