Bergema sudah mercun ye...


Aku::..rindu yer na men mercun..gian na men,tp tader geng na men,adik tader..semalam tgok je org tu jual..huhu
ma::la,ma kan ader,kite men bunga api kat depan tu..hehe
aku:: =.=...

so many thing yang aku rindu mase ramadhan ni.huhu,,paling rindu kat mercun,,of kos la rindu gile gaban..selalu,org kaitkan ,makin meriah bunyi mercun, makin dekat la raye yer.hehe dulu mase kat lipis,abah selalu bawak lik mercun,polis kan slu dpt ,hehehe..mmg puas la men,sahur bakar 1,na buka bakar 1,mlm nty bakar agy pueh2.hehe..aku engat agy,aku ngn adik aku men mercun bola,sekali,Pak cik Yeop,ayah Adam tegur ''jgn la men mercun,gema kuat,terkejut pakcik,pakcik ni sakit jantung",hehe..adui,,pastu,kitorg ta men mase ader org,slu wekeend,baru kitorg men,tak pun dekat2 na raye,kitorg mmg slu pling lewat balik,ade sekali ni,aku gatai tgn na men,aku g letak kat pokok pisang jiran aku,bodo gile,terang dan nyata la meletup dan berlubang tengah2 pokok org tu,haha..then simpan bawak lik Kedah,pergh,,heaven,kat sane,mcm pesta mercun,lawan sape paling kuat,kawasan Felda lak,org sane lagy kaw2 yer mercun,meriam buluh semua diorg bantai,hehe,,penah sekali kitorg men mercun ramai2 ngn kazen2 and pakcik2 kitorg,kunun2 na lawan la kan ngn org2 sane,sekali polis suluh,(uma tok aku depan balai polis,heee),mencicit kitorg menyorok kat keta2 pakcik.tapi...pakcik2 aku,pe lagy.lek lu,kok sebatang,haha..lau bunga api,penah men ta??yang,batang stripes merah tu,kitorg ta penah men mcm dak2 tu,tp patah kecik2,baling,hehe,,seronok tgok bile dak2 len lari engatkan mercun mancis,hehe,,paling best,bile kazen aku wat experiment die,ikat mercun bola,mancis banyak2,then bakar,baling lam perigi,leh pecah tlinga aku (tu yang kurang pendengaran aku ni,hehe)
tapi engat,mercun ni,ader juga bahaya disebalik keseronokan yer..


  1. simpan di tempat yg kering,balut ngn ketas atau plastik..
  2. if da wat experiment tu,careful la,bile na bako tu,sile pakai kayu panjang yg hujung yer ader bara atau ubat nyamuk,dr korg g cucuh direct,meletup mmg direct kene korg,bek pakai kayu pnjg2,jauh la sikit..
  3. Jgn men bile ader budak2 kecik around,teramat bahaya.
  4. pandai na men,pandai la tanggung akibat,,so better jgn men,hehehe



Mcm na perang.haha

yeeeha,,boom bomm

See,,ni akibat ye men mercun

so,men je la mercun ni..pop pop.hehe..selamat sikit



Comments

asliner said…
hoi2..
jangan main mercun..
karang tercabut kuku..ahaha..

p/s: kalau dulu time tak mampu nak beli bunga api, ambik lidi bako kat hujung pastu buat macam buang api..kha3
muyazara said…
hehe..lina agy comel..men gune batang lidi..hehehe

Popular Posts